En mobilvenlig, opdateret og velfungerende hjemmeside signalerer tydeligt, at man som kunde har fat i et professionelt firma, som man gerne vil handle med.

Især hvis der ikke er lignende virksomheder i nærheden, der har gjort sig den ulejlighed at investere i en hjemmeside. Eller som måske har en hjemmeside, der tydeligvis ikke er blevet opdateret, siden den blev offentliggjort for 10 til 15 år siden.

Ingen ved, hvor mange potentielle kunder, der kun vælger forretninger, som har en opdateret hjemmeside.

Men du kan være sikker på, at der er flere og flere, som finder det uprofessionelt ikke at have en hjemmeside.

Bliv fundet online af dine kunder

De fleste virksomhedsejere går op i, hvordan firmaet præsenterer sig overfor kunderne

  • Facaden skal se indbydende ud
  • Firmabilen skal helst være ren og pæn
  • Skilte med firmanavn og åbningstider samt streamere til bilerne skal være flotte og smagfulde
  • Er der vinduer, skal de være pyntet, så kunder får lyst til komme indenfor
  • Er der et venteværelse, skal det være hyggeligt og rart indrettet, så klienterne slapper af, mens de venter
  • osv osv

Men hvordan virksomheden præsenterer sig på nettet, er der mange ejere, der åbenbart ikke finder vigtig.

Og den strategi er dårlig, når nu de fleste af os starter med at google, når vi vil finde en restaurant, en håndværker, en gavebutik, en mekaniker, en forening eller hvad vi nu har brug for i en fart.

Dine nye kunder finder dig på nettet

Dine potentielle kunder skal kunne finde dig på Google.

Det er ikke i annoncer, telefonbøger eller andre steder nye kunder finder din forretning i dag. Det er på nettet.

”Jamen, jeg har masser af kunder. Så jeg synes ikke, der er grund til at gå så meget op i det med hjemmesider”, siger du måske.

Jo, det er vigtigt. Du skal formentlig også have nye kunder i forretningen med jævne mellemrum.

Men uden hjemmeside går du glip af at få en stadigt stigende del af befolkningen som kunder.

Nemlig dem, der ikke vil ikke handle med forretningsdrivende, som ikke finder det nødvendigt at præsentere sig selv på nettet.

Vis, hvem du er – og hvad du kan

Som kunder vil vi vide, hvem vi handler med.

  • Vi vil kunne fornemme virksomhedens værdier og kultur
  • Vi vil se flotte fotos af det arbejde, virksomheden udfører
  • Vi vil have præcise og korte tekster om, hvad vi kan forvente, hvis vi handler med dig.

Vi vil kort sagt møde din forretning på nettet, inden vi vælger leverandør – og vi leder helst ved hjælp af en mobil og med benene oppe i sofaen. Først når vi har googlet os frem til den rette, holder vi op med at lede og bruger i stedet mobilen til at ringe til dig.

Det gælder ikke mindst i et område som Odsherred, hvor tusindvis af nye feriegæster tilbringer ferier og fridage. Mange af dem er her for første gang og kender ikke de gode steder endnu.

I dag er din hjemmeside virksomhedens ansigt udadtil.

Derfor er det vigtigere end nogensinde før at have en opdateret, mobilvenlig og søgemaskine-optimeret hjemmeside,